Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Przejazd rowerowy przez Hetmańską i stacja naprawy rowerów powstaną w ramach budżetu obywatelskiego - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
Przejazd rowerowy przez Hetmańską i stacja naprawy rowerów powstaną w ramach budżetu obywatelskiego
09-12-2016 00:43   Janusz Ludwiczak
Zaledwie jeden projekt zostanie zrealizowany w przyszłym roku na Łazarzu w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. W ramach zadania "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce" na ul. Hetmańskiej powstanie przejazd dla rowerzystów, który połączy ul. Jarochowskiego. Ponadto w pobliżu Parku Kasprowicza stanie samoobsługowa stacja naprawy rowerów.

Jak już informowaliśmy przez dwa tygodnie można było oddawać głosy na projekty zgłoszone do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2017. W szóstej edycji programu do rozdania było 1,19 mln zł dla rejonu obejmującego Jeżyce i Łazarz w ramach projektów rejonowych oraz 3 mln zł w ramach projektów ogólnomiejskich. W sumie można było wybierać spośród 128 projektów - 43 ogólnomiejskich i 85 rejonowych.

Wśród projektów rejonowych "Jeżyce - Łazarz" najwięcej głosów uzyskały projekty "Sportowe Jeżyce: Remont ogólnodostępnych boisk w szkołach 23 (Norwida) i 71 (Bukowska)" – koszt 500 tys. zł (1 964 głosy) oraz "Centrum Amarant – Dom Kultury Tramwajarza – całoroczne wydarzenia kulturalne dla Jeżyc i Łazarza" – koszt 500 tys. (1399 głosów).

Trzecie miejsce zajął projekt pod nazwą "Rowerowy Łazarz i Jeżyce: Obwodnica Rowerowa – zielona Jarochowskiego i Samoobsługowe Stacje Naprawcze - Jeżyce", który szacowany był na pół miliona złotych. Zagłosowało na niego 994 osób. Ponieważ projekty dotyczące modernizacji boisk na Jeżycach oraz wydarzeń kulturalnych w Centrum Amarant (dawny Dom Tramwajarza) będą kosztować w sumie milion złotych zadanie to zostanie zrealizowane za 190 tys. zł.

Miasto uznało, że możliwa jest częściowa realizacja projektu polegająca na wybudowaniu przejazdu dla rowerów przez ulicę Hetmańską, w ciągu ul. Jarochowskiego oraz postawienie trzech samoobsługowych stacji naprawczych dla rowerów. Jedna z nich zostanie zamontowana przy ul. Jarochowskiego, na wysokości Parku Kasprowicza, a dwie na Jeżycach.
Zaplanowany przejazd rowerowy umożliwi osobom jadącym rowerem ul. Jarochowskiego bezpieczne pokonanie ruchliwej ul. Hetmańskiej, bez konieczności zsiadania z roweru i przeprowadzania go po przejściu dla pieszych. Umożliwi bezpieczne połączenie rowerowe części Łazarza na południe od ul. Hetmańskiej oraz Górczyna z resztą Łazarza. Samoobsługowe stacje naprawcze dla rowerów będą zawierać m.in. zestaw narzędzi do samodzielnej naprawy roweru (kluczy, imbusów, wkrętaków), pompkę z adapterami dla różnych model zaworów, łyżkę do wymiany dętki. Dzięki nim można będzie na miejscu usunąć usterkę czy dokonać samodzielnego przeglądu roweru
– objaśnia Andrzej Janowski, autor projektu.

Projekt ten przewidywał również wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Jarochowskiego (na odcinkach od Chociszewskiego do Hetmańskiej oraz od Wyspiańskiego do Sczanieckiej) oraz wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h, a jeśli byłoby to możliwe nawet do 20 km/h.

Jeśli okaże się, że pozostaną wolne środki, mają one być przeznaczone na poprawę bezpieczeństwa na ul. Jarochowskiego, uporządkowanie na niej parkowania i sprawienie, aby ta lokalna uliczka przestała pełnić funkcję „skrótu przez Łazarz” dla kierowców z innych dzielnic i spoza Poznania. Niestety z powodu konieczności realizacji projektu tylko w części, miasto uznało, że zaplanowane w projekcie daleko idące zmiany na ul. Jarochowskiego, polegające m.in. na zmianie jej w ulicę jednokierunkową, odsunięciu spod okien budynków parkujących na chodnikach samochodów, wyznaczeniu nowych miejsc parkingowych na zwolnionym pasie jezdni, umożliwieniu rowerom jazdy pod prąd nie mogą zostać zrealizowane w pierwszej kolejności. Wnioskodawca w negocjacjach z miastem zastrzegł, że jeśli po realizacji przejazdu dla rowerów i stacji naprawczych zostaną wolne środki, maja one zostać przeznaczone na ul. Jarochowskiego – dodaje Andrzej Janowski.


R E K L A M A

Komentarze (5)

09-12-2016 22:18:29
as
Oj teczowy bedzie mial jak uciekac stad na rowerku za 2 lata po wyborach
09-12-2016 16:02:30
poznanianka
Tak to prawda ,mimo tylu lat zamieszkania , to Poznań zaczyna uwierać Ale te wszystkie działania , to działania ludzi.Co mozna z nich wyczytać? Może małe zaangażowanie , które teraz dopiero się budzi. Może nieskuteczne konsultacje. Może brak wiedzy u decydentów.Skąpe środki,co może być jedną z przyczyn ,bubli np.budowlanych. I jeszcze wiele, wiele przyczyn i okoliczności. Gniot i jeszcze raz gniot i brak odpowiedzi jak to się mogło wydarzyć przy ważnym punkcie Poznania jakim jest Dworzec w Poznaniu.
09-12-2016 12:09:36
mieszkaniec
A podpórki dla rowerzystów będą? Mam nadzieję, że czerwonych pasów nie zabraknie
09-12-2016 11:05:26
zdziwiona
Znowu coś przy Parku Kasprowicza.Gdyby pokusić się to Park ten jak i jego okolice to m n ó s t w o pomysłow.W Parku w skrocie : plac zabaw , wybieg dla psów , siłownia , tor do ćwiczeń , pływalania , teraz kryta albo nie. M o z e dosyć bo nie bedzie miejsca na a l e j k i i ,lawki , spacer.W o k ó ł ulice z zastawionymi samochodami i jeżdzący r o w e r z y ś c i mogący t e r a z wkrótce naprawić rower. Będziemy mieli dalej paliki i oby nie p o d p o r k i .
09-12-2016 08:32:58
Lazarus
Powiem szczerze, mam już dość tej polityki prorowerowej. Przejazd dla rowerów w tym miejscu to prosta droga do kilku spektakularnych wypadków. Nawet z 50 km na godzinę, auta nie da się zatrzymać w miejscu, a niestety rowerzyści po porostu wjeżdżają na przejścia nie patrząc na jadące auta - "bo mogę, to jadę". Jeżeli wprowadzą ograniczenie na Hetmańskiej do 30km/h to korek będzie sięgał Wildy z jednej strony i Bukowskiej z drugiej. Mam wrażenie, że pan Janowski zapatrzył się w zachodnie kraje, które nauczone są dużo większej kultury drogowej i przede wszystkim, w których ludzie przestrzegają przepisów drogowych... Przy aktualnej kadencji każdy chce zabłysnąć pomysłami, ale niestety są one bardzo odrealnione. Chce Pan poprawić i zbawić Poznań na modłę Kopenhaską? Oni pracowali na to co mają latami - zmieniali powoli świadomość, pracowali nad wspólnym szacunkiem na drodze. Proponuję zobaczyć jak wyglądają okolice ulicy Halmtorvet w Kopenhadze. Mnóstwo rowerów, drogi rowerowe, ale też szerokie ulice. To się nazywa synergia! Mnie to miasto zaczyna uwierać...i czas po 40 latach życia wyprowadzić się i żyć z daleka od Poznania i Wielkopolski!
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
04

kwi

do 07-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Motor Show" - targi motoryzacyjne
TTM - Targi Techniki Motoryzacyjnej

07

kwi

Poznań * Łazarz
Wybory samorządowe

12

kwi

do 14-04-2024
Międzynarodowe Targi Poznańskie
"Poznań Run Expo" - targi sportowe: bieg | aktywność | motywacja

14

kwi

Poznań * Łazarz
16. Poznań Półmaraton

20

kwi

11:00
Młodzieżowy Dom Kultury nr 3 ul. Jarochowskiego 1
Konkurs Piosenki Przedszkolnej

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: